søndag 13. februar 2011

Tegneserieboka om Dracula.

Plakaten til teaterstykket vi så!

Da vi var i Firenze i sommer, dro hele gjengen på et teaterstykke i det tidligere fengselet i byen, "Bargello". I dag er det et museum der; men midt i den enorme borg-bygningen er det et stort åpent rom uten tak. Der var forestillingen! Skuespillerne snakket engelsk, og det var tekstet på italiensk på murveggen... Så mamma ble tolken min; hun satt og oversatte så godt hun kunne underveis... Må innrømme at det var et ganske skremmende stykke; det hele startet med at vi så (ekte!) flaggermus fly høyt over hodene våre... Mamma hadde prøvd å spørre om de anbefalte stykket for meg (jeg ble 9 år i juli), men fikk ikke noe skikkelig svar. Så vi "tok sjansen"... Det ble en opplevelse vi snakket om lenge etterpå, iallefall!!

Her er fra selve forestillingen...


Skal si jeg ble hekta på Dracula og historien om ham etterpå! Det er en utrolig spennende historie; skremmende, mystisk og overnaturlig... Så mamma kjøpte denne boka til meg da vi kom hjem; her er hele historien om Dracula tegnet. Finner ikke noe bilde av den, dessverre. Men her er dommen min etter å ha lest boka:

Det handler om en gammel gammel mann som heter Vlad Dracula, som lever av å suge blod fra folk om natta. Men professor Van Helsing, Dr. Stewart, Mina og Jonathan skal stoppe han. Til slutt møter de Dracula selv, og Jonathan dreper Vlad Dracula med hjelp av to sverd: Ett i hjertet, og ett i halsen. Tegningene var bra, men kunne vært litt mer forståelige.


Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...