tirsdag 29. november 2011

Nick Shadow - Midnattsgrøss - Bare et spill



Denne fant jeg og mamma på boksalget, og jeg syntes den så ganske spennende ut! Bare se hva forfatteren heter; han må jo være født til å skrive slike bøker , når han heter "Shadow"...

Boka er en samling av historier av Ben Jeapes; og den er utgitt på Cappelen forlag. Det er tre historier med i boka: "Bare et spill", "Den andre søsteren" og "Er det noen der?".

Dette er en av de mest skremmende bøkene jeg noensinne har lest; syykt skremmende!! 


Den første historien, "Bare et spill" var den mest skremmende av dem. Den handler om en gutt som er utestengt fra skolen, og foreldrene bryr seg ikke om ham. Han er hektet på dataspill. Han får spørsmål fra datamaskina om han vil kjøpe "et spesialtilpasset spill"... Han takker ja. Men det viser seg at alt som skjer i spillet også skjer i virkeligheten... En farlig forbryter fra spillet klarer til slutt nesten å drepe alle. De siste ordene han får se er "GAME OVER"...


Den andre historien, "Den andre søsteren",  handler om ei jente som jobber på en helt vanlig kafé på et helt vanlig senter. Men så kommer det ei helt uvanlig lita jente inn på kafeen...


Den siste historien, "Er det noen der?",  handler om ei jente som får uvanlige tekstmeldinger. Hun prøver å finne ut hvorfor dette skjer, og det er ingen som vil tro på henne... Hun finner ut at hun overhodet egentlig ikke burde blitt innblandet i dette...


Boka var veldig skummel. Anbefaler å lese den på kvelden; da blir den mest skummel...! Tror den passer best for de over 10 år. 


Terningkast: 6 -

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Dette hørtes ut som en spennende bok! Skal anbefale den for sønnen min på 11 som også er glad i å lese og liker skumle bøker :-) Fikk lyst til å lese den selv også!

    Kjempefin blogg du har, det er første gang jeg er her inne nå men jeg kommer til å følge med videre :-)

    Hilsen KristinB

    SvarSlett
  2. hei, har lest den jeg og holder på med bokanmeldelse som jeg skal framføre på skolen :) veldig fornøyd med den boken! <3 :)

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...