søndag 6. mars 2011

Roald Dahl: SVK



Roald Dahl: "SVK" er ei kjent bok! Kan vel kanskje kalles en klassiker? Jeg leste den i forbindelse med Roald Dahl-prosjekt på skolen, i januar. Dette vil jeg fortelle om boka:

Det handler om en stor vennlig kjempe og ei jente som heter Sophie. Sophie så SVK mens han blåste drømmer inn til folk, og  ble derfor kidnappet, så hun ikke skulle røpe SVK. Det er ni kjemper som drar til hvert sitt land for å gafle i seg ”menneskebønner”. Sophie og SVK kan ikke fordra de andre kjempene. En dag skal de dra til England for å gjøre det. Da legger Sophie en plan, og SVK hjelper henne. De blåser en drøm inn til dronningen om kjempene som gafler menneskebønner. Så legger de en plan for å fange kjempene. Slutten får du lese selv!


Terningkast: 5+

3 kommentarer:

  1. Hei til Balder og mamma! Så fin bokblogg dere har her.

    SVK er en veldig fin og morsom bok. Flott sammendrag av boken :) Roald Dahl har veldig mange morsomme og flotte bøker, ser du har lest flere av dem. Hvis du ikke har lest Matilda av samme forfatter så anbefaler jeg den.

    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. Denne hugser eg også godt, frå då eg var yngre. Kanskje eg skal lese ho om igjen?

    Elles er eg einig med Ladybug - Matilda er veldig flott, Heksene også.

    SvarSlett
  3. Kjempe fin blogg, jeg kan også huske da jeg leste denne boka. Fantastiske Mikkel rev er også en veldig bra bok, så anbefaler å lese den hvis du ikke allerede har lest den :)

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...