mandag 14. mars 2011

John Polidori: Vampyren




John Polidoris bok "Vampyren" leste jeg egentlig for lenge siden; det vil si i desember i fjor... Men så var det det å huske å si fra til mamma om alt jeg leser da... Av og til må jeg innrømme at jeg leser litt for lenge om kvelden; og vips har jeg lest ei hel bok! Får vel egentlig ikke lov til det; mamma pleier å si "maks fire sider til", "les bare ut det kapitlet du holder på med" og sånt, for at jeg skal legge meg til å sove... Men noen ganger glemmer hun å si fra... 

Synes det er ekstra moro med vampyrer etter at vi var og så Dracula som skuespill i den gamle borggården i Bargello i Firenze i sommer. Det kan du lese om her hvis du vil!

Og her kan du lese om boka:

Det handler om en ung gutt som reiser med en rik mann ut på en rundreise. Mannen er en vampyr, og heter Lord Ruthven. Vampyren dreper alle guttens nærmeste venner – og kjæreste. Lord Ruthven dør til slutt av en pil gjennom halsen. Før han dør får gutten vite om vampyrhemmeligheten. Gutten må love å ikke fortelle noe til noen før det er gått nøyaktig ett år og en dag. Året etter skal søsteren hans gifte seg, og det viser seg at brudgommen er den samme vampyren som gutten reiste med!

Boka er VELDIG skremmende, den er spennende – og den anbefales til folk som elsker vampyrer og å bli skremt… Jeg likte boka!

Terningkast: 5+


1 kommentar:

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...