mandag 7. februar 2011

Francescka Simon: Rampete Robin tar hevn


Enda ei av Rampete-Robin-bøkene! Francescka Simon:"Rampete Robin tar hevn" leste jeg i september 2009; det vil si etter at jeg hadde begynt i 3. klasse! Alle Rampete Robin-bøkene har vi nemlig på skolebiblioteket; så det var lett å låne med seg hjem!


Her er det jeg sa til mamma om boka etter at jeg hadde leste den. Da var jeg altså blitt 8 år.

Den handler om Petter som aldri får kjeft fra mora og faren sin, men Robin får det alltid. Petter er broren til Robin. Rampete Robin tar hevn, så da lurer han ham. Han får Petter til å klatre opp i et tre som han ikke får seg ned av, midt på natta. Petter får kjeft! Det synes Robin er bra, men pysjamasen er full av kvister. Så da får Robin kjeft også. Jeg synes boka var bra, men litt dårlig også. Dette var dårlig; ”rampete Robin på jobben” og ”rampete Robin og grusomme Guri”. Det var lite spenning i de kapitlene, og det var kjedelig.

Boka fikk terningkast: 3++

Etter denne, var jeg klar for litt andre typer bøker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...