tirsdag 8. februar 2011

Rosmary Sutcliffe: Robin Hood




Rosmary Sutcliffe: "Robin Hood"; denne boka var en av de klassiske barnebøkene som jeg ønsket meg lenge! Hvem har vel ikke hørt om Robin Hood; helten som tar fra de rike og gir til de fattige?! Utallige tegnefilmer, barnefilmer osv. bruker denne historien som utgangspunkt. Tror det var en gang mamma og jeg satt og så tegnefilm på Disney channel på TV, at mamma gjorde meg oppmerksom på at dette egentlig var ei bok - og da visste jeg med en gang at jeg ville lese den! Etter det har jeg også laget meg ei liste over andre klassikere jeg har lyst til å lese; men de er ikke så lett å få tak i! Hvis du kikker i høyremargen her, finner du hvilke bøker jeg ønsker meg nå!

Etter å ha brukt deler av november og desember 2009 på denne boka; der mamma og pappa også bidro med å lese høyt innimellom, sa jeg dette om boka:

Boka handlet om Robin Hood og Marian og Lille-Jon, og banden til Robin. Til slutt endte det med at Robin og Marian døde, Lille- Jon overlevde. En gammel mann hevnet mordet på Robin. Boka var spennende og litt kjedelig noen steder, mest i begynnelsen.

Terningkast: 5++ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...