søndag 1. desember 2013

En smakebit på søndag

Det er "Flukten fra virkeligheten" som legger ut smakebiter på søndager, og det er supert at det går an å linke seg til hennes liste, slik at man får se hva andre leser!

Boka jeg holder på med nå, er fra serien "Den siste lærling" av Joseph Delaney - bok nummer 2; "Vokterens forbannelse". Da foreldrene mine skulle bestille noen bøker fra en nettbutikk, fikk jeg lov til å plukke meg ut en, og det ble denne. Jeg har lest bok nummer en for lenge siden, og anmeldte den også her på bloggen. Se HER hvis du vil lese denne anmeldelsen :-)



Bildet jeg lånte er fra lydboka, men det er ikke lydbok jeg holder på med, altså!

Jeg har kommet til side 81, og her er et lite utdrag fra boka til deg:


Her kommer Smakebiten:


"Nå var jeg virkelig redd. Her satt jeg i katedralen rett over katakombene der den mest skrekkinnjagende skapningen i grevskapet holdt til, samtidig som inkvisatoren var i byen - og jeg var blitt gjenkjent. Jeg ønsket desperat å komme meg så langt borte fra dette stedet som mulig og så meg nervøst omkring etter tegn til læremesteren min, jeg så han ikke noen steder. Jeg hadde akkurat bestemt meg for at jeg antakelig burde gå da de store dørene til kirken plutselig ble slått opp på vidt gap og en lang prosesjon kom inn. Jeg kunne ikke slippe ut. "


Hva leser du på akkurat nå?

7 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Den här serien hade vi tänkt köpa till sonen men de var slut på förlaget!

    SvarSlett
  2. Tack för en härlig smakbit :)

    SvarSlett
  3. Denen virker veldig spennende.. :)

    SvarSlett
  4. Jeg leser bok to i serien om Gregor av Suzanne Collins. Anbefales! (Egentlig skrevet for yngre barn enn det Dødslekene er, hvis du kjenner den serien, men bra!)

    SvarSlett
  5. Denne serien har jeg på leselisten og ser frem til å starte med den, men akkurat nå er listen ganske sprengt så det må nok vente en stund :)

    SvarSlett
  6. Akkurat nå leser jeg Skyggen-The world of voodoo, veldig bra anbefales , har lest de 4 første bøkene i denne serien de er veldig spennende , det er snakk om at det skal komme en film også , den gleder jeg meg til.

    Simen

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...