søndag 13. februar 2011

Jørn Jensen: En tøff finte (Leseløvebok)



På slutten av sommerferien i fjor, begynte jeg å gå tom for bøker å lese... Så derfor fant jeg fram til denne boka, selv om jeg hadde lest den før (husker ikke når). Noen ganger er det allright å lese ei bok flere ganger, synes jeg. Alt trenger jo ikke være vanskelig å lese heller! Dessuten elsker jeg fotball; de eneste faktabøkene jeg orker å lese, handler om fotball, forresten. Men det er ok å lese fortellinger som handler om fotball også! Her er det jeg sa etter å ha repetert denne boka i juli 2010:

Handler om en gutt som heter Jeppe og laget hans, som skal spille en turnering. Men den blir avlyst. Og så kommer Louise fra laget på en idé om at de skal samle inn penger selv til turneringen, og det klarer de. De spiller turneringen, og kommer til finalen. De spiller en sterk kamp, men vinner på grunn av den tøffe finten som Jeppe og Louise hadde øvd på etter treningene. Historien var veldig bra.


Terningkast: 4 

1 kommentar:

  1. Flott og annerledes prosjekt:-) Jeg har ikke hørt om noe lignende. Har forresten oppdatert barnebokblogginnlegget med lenke til bloggen din!

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...