mandag 14. februar 2011

Derek Landy: Skranglebein Likanes – lek med ilden

Etter å ha lest den første boka om Skranglebein Likanes, hadde jeg lyst på flere bøker av samme forfatter. Den var jo bare spennende og morsom! Derfor dro jeg mamma med meg på bokhandelen en lørdag; og der fant mannen i butikken ut at det fantes ei bok til om Skranglebein Likanes! Vi bestilte den, og jeg måtte vente noen dager før jeg fikk den... Men da gikk det fort å lese den!



Ble ferdig med den i oktober, og sa dette om den etterpå:

Den handlet om de samme som i første bok, bortsett fra Hæslig. De må stoppe en ”slemming” kalt Hevnevik. Han vil også finne de ansiktsløse, og for det trenger han Lord Vulcans rustning, og den klarer han å få tak i. Men det eneste Hevnevik vil ha for å bringe de ansiktsløse tilbake, er Valkyrie Torn (Stephanie). Og han slår seg sammen med mange, og klarer å få blod fra Valkyrie. Slik gjenoppstår nesten de ansiktsløse. Egentlig bare en prototyp. Heldigvis klarer Valkyrie Torn i siste sekund å ødelegge groteskeriet, trodde hun… Hun drepte han, men Groteskeriets hyl brakte de ansiktsløse tilbake! Boka var artig, spennende, praktisk talt som i første boka.


Terningkast: 6++


Hører at det skal komme flere bøker i serien, men så vidt jeg vet har det ikke kommet ut noen ennå - iallefall ikke på norsk. Men når det gjør det, skal jeg hvertfall få tak i den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...