mandag 7. februar 2011

Astrid Lindgren: Mio min Mio


Det er ikke så ofte storesøsteren min leser for meg; men denne boka var liksom "vårt" prosjekt! Hun brukte en del kvelder i oktober/november 2009 på å lese boka høyt for meg. Vet ikke hvem som koste seg mest, jeg ;-).

Om boka sa jeg dette etterpå:

Handlet om Mio, ridder Kato, Jum-Jum, speiderne. Mio og Jum-Jum kom til ridder Kato sin borg, og ble fanget, og havnet i fengsel. Det var noen fugler som en gang hadde vært mennesker, som kom med sverdet som kunne skjære gjennom stein og metall. De boret gjennom døra. Og Mio hadde en sånn kappe, som han kunne vrenge og bli usynlig. Så gikk han med den kappa helt til ridder Kato sin dør. Der hoppa han inn og tok av seg kappa, og så begynte de og sloss. Mio drepte ridder Kato. Så dro han tilbake og hentet Jum-Jum. Boka var bra fordi den var spennende.


Terningkast: 4++

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...