mandag 14. februar 2011

Derek Landy: Skranglebein Likanes

Etter å ha lest masse i sommerferien og på ettersommeren i fjor, tok jeg en liten lesepause da skolen begynte. Hadde i grunnen lest de bøkene jeg hadde lyst til å lese fra bokhylla mi, og var nok mer opptatt av kompisene og fotballen ei stund. Begynte på noen bøker, men hadde liksom ikke noe hast med å fullføre dem... Helt til mamma kom hjem med denne boka i september!


Derek Landy: "Skranglebein Likanes" var ei bok som mamma tilfeldigvis kom over på salg på en bokhandel, og gjett om jeg er glad for det! Det er nok en av de kuleste bøkene jeg har lest! Mamma lovte å lese den også; men hun er skikkelig treg med å lese den ferdig...

Her er det jeg sa om boka da jeg var ferdig med den i oktober i fjor:

Det handlet om Skranglebein Likanes, Tanita Dyp og Stephanie. De må stoppe Termius Orm før han overtar hele jorden. Orm prøvde å få de ansiktsløse tilbake, så han kunne herske over jorda, ved siden av dem. Men han trenger Navnenes Bok for å få dem tilbake, og for å få det, dreper han alle i Det Høye Råd. Han trenger også Septer for å drepe dem. Da han hadde fått dette, kom Skranglebein inn i bildet. Han har sin egen måte til å få ødelegge ting, og han får Termius Orm til å ødelegge den selv. Jeg likte boka fordi den var spennende og artig. Den er uhyre morsom, i hvert fall Skranglebein, og hans metoder.


Terningkast: 6++


(Mamma sier terningen ikke viser mer enn seks, men jeg kan iallefall sette på noen plusser...)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...