søndag 23. oktober 2011

Sigbjørn Mostue - Historien om vampyrer

Jeg og mamma var på boksalg denne uka; halv pris av halv pris! Det vil si: Jeg sprang på bokhandelen mens mamma hadde et ærend i matbutikken, så det var jeg som oppdaget det! Hun er ikke så vond å be når det gjelder bøker på salg, og når bøkene koster under femtilappen, er det bare å velge ut noen! Tror jeg kom hjem med fire nye bøker, deriblant denne. Jeg begynte å lese den i bilen hjem, og var ferdig med den dagen etter. Ikke fordi den var så lettlest, men fordi den var spennende!



"Historien om vampyrer" er ei faktabok; ei kul faktabok! Grunnen til at jeg valgte ei faktabok denne gangen, er at den handlet om noe skummelt, nemlig vampyrer! Boka forteller historien om hvordan vampyrene ble til; fra små dødsbringende vampyrer til superhelter på TV. Om vampyrenes vekst. Den første ordentlige djevelen/vampyren, kommer fra historien om da Gud skapte Adam. Da Gud skapte Adam, gav han ham en hustru; Lilith. Hun var ingen medgjørlig og snill hustru, så Gud kastet henne ut av Paradiset... Lilith ble sur, og dro sammen med djevelen, og skapte et barn: Vampyren. Vampyren dro inn til folk om natta, og stjal og åt opp barna deres... Dette er én av historiene i boka, om hvordan vampyrene kom til verden. 


Boka var fryktinngytende og spennende; ikke for de lettskremte! Den var ikke den skumleste boka jeg har lest; men det var skummelt nok! Den er ikke så lettlest, språket er "vanlig". Jeg anbefaler boka til de som ikke er så lettskremte, og til de som elsker vampyrer. 


Terningkast: 5++

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...