søndag 16. oktober 2011

Nina Elisabeth Grøntvedt - Hei, det er meg!




Denne boka hørte jeg om på Bokfest på biblioteket i august. Da var det samling for alle som hadde tatt Bokknappen i sommer; jeg tok gullknappen, fordi jeg leste over tolv bøker :-). På bokfesten var det besøk fra en forfatter; og det var nettopp Nina Elisabeth Grøntvedt, som har skrevet denne boka! Fikk veldig lyst til å lese boka, og sto på venteliste på biblioteket i flere uker før jeg fikk låne den... Den er populær med andre ord!

Forfatteren Nina Grøntvedt!

Boka er en historie om Oda (jeg-personen) som mister bestevenninnen Helle; de blir langsiktig uvenner. Hun begynner å hate Helle! Grunnen til at de ikke er venner mer, er at hun var slem mot Helle sin storebror; Stian. Lillesøstra til Oda, Erle, kaller hun bare for Erlend... De to krangler veldig masse. Hun blir også sur på faren sin, siden han skyller ned gullfiskene hennes i do, midt på natten... Men heldigvis er det snart sommerferie! For Erlend (Erle) og Oda skal dra til bestemoren sin, som bor ute på ei øy. Der er de fire søskenbarna deres, bestemoren, onkelen og tanta og Dag og Hallvard. Hun liker  ikke Dag og Hallvard, men søskenbarna hennes er greie. Hun må finne igjen seg selv mens hun er der. 


Det er en artig og litt rar bok. Man blir oppslukt i boka helt fra starten. 


Terningkast: 5++


2 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk lest den boka. Hadde ikke noe å lese, men så hadde søsteren min akkurat lest den ferdig og sa den var veldig morsom. Og det var den! :)

    SvarSlett
  2. kult bali
    hilsen pete.

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...