onsdag 1. februar 2012

Mattias Göransson - Matchhelter



Denne boka lånte jeg på skolebiblioteket nylig. Vi skal jo ha lesestoff på skolen også, og da er det greit å bruke biblioteket der. Jeg ville låne denne boka fordi den så morsom ut på forsiden og den handlet om fotball, to ting jeg liker i ett.

Boka handler om to gutter, Micke og Johan (Johan er jeg-personen i fortellingen). De kommer begge fra Sverige, og drømmer om å bli profesjonelle fotballspillere. Johan er villig til å jobbe for det, men Micke sliter med treneren... Det gir resultater for Johan. Det blir alvor når begge begynner på 60-laget (ei gruppe av de seksti beste i sin aldersgruppe). De kan begge to begynne på Gutter 18-landslaget. 

Det er i grunnen boka. 

Jeg likte boka fordi den handler om fotball, og fordi det er en litt spennende historie om hvordan det er å bli fotballspiller. Dette er den andre boka i en serie; det gikk likevel greit å lese uten at jeg har lest bok nummer én først. Jeg anbefaler boka til alle som liker fotball!

Terningkast: 5+



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...