fredag 24. februar 2012

Ruben Eliassen - Mare





Første bok  jeg leste ferdig på lesedagen, var denne av Ruben Eliassen! Den var jeg ferdig med før kl. 10.30... Har lest ei av Phenomena-bøkene til Eliassen før, som du også kan lese om hvis du vil (trykk på lenken). Boka fikk jeg i julegave, men det er visst ingen som klarer å huske akkurat hvem jeg fikk den av... Mamma husker ikke engang at jeg fikk den i julegave...!!

Dette er forøvrig bok nummer tre i en serie. 

Mare Apokalypsen handler om Mare og sirkusvennene hans. Sirkusdirektøren Caravaggio har solgt Mare til kirken for 10 000 gullmynter. Sirkusfolket blir sint på Caravaggio, og for å redde ryktet sitt må Caravaggio redde Mare. Men kartet han trenger for å redde han koster 10 000 gullmynter... Caravaggio får god hjelp fra sirkusfolkene. Det ender med at de får kirka etter seg også... Fra før av har Caravaggio skattevesenet etter seg; de vil ta arven hans. Det er nå Mare får vite hvem han er

Forfatteren skriver seg selv inn i denne fortellinga; det var morsomt! Han er liksom "forfatteren" i historien... I og med at dette var bok nummer tre i en serie, var det litt vanskelig å henge med. Visste ikke hvilken verden eller tid det handlet om. Det var tegninger i boka; de var rare og artige, synes jeg. Boka var lett å lese, og kan passe til folk som liker grøss og spenning.

Et hint til klassen: Liker dere den nye grøsserserien som har kommet på skolebiblioteket, kan dette være en bok for dere!

Terningkast: 5---

1 kommentar:

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...