søndag 3. februar 2013

Tim Bowler - Blade 2: Nære på

Det er en stund siden jeg leste ferdig bok nummer 2 i "Blade"-serien; fikk begge bøkene som bonus da jeg vant en gi-bort på bokbloggen Flukten fra virkeligheten for en god stund siden. Det er en pocketbok på 158 sider, og den er gitt ut på Gyldendal forlag. Her kommer en liten anmeldelse:




Denne boka fortsetter på historien om Blade; når han rømmer avgårde sammen med Becky og Jaz, som han tror er datteren hennes. Bøllene fra Mary sitt hus kommer tilbake, og slår seg sammen med Trixies gjeng for å ta han. Blade rømmer, og får høre at Becky er død og Jaz er kidnappet. Da gjør han alt han kan for å drepe Paddy; Beckys morder. Han må prøve å få Jaz løs ved å samle opp spor. Han skygger en person, kommer til en kafé og finner ut hvor de er... Der får han en sjokkerende nyhet og en bra nyhet. 

Jeg kan fortelle litt om boka med å starte med dette: Boka samler opp mange løse tråder fra forrige bok, - og gjør dem løsere... Det er vanskelig å følge med i svingene; plutselig er Blade ett sted, og i neste øyeblikk er han midt i en diskusjon, og du må revurdere det siste som er skjedd...

Boka er ment å være action, krim, spenning, - men handlingen blir barnslig, selv om den er skrevet i et ungdomsspråk... Jeg gir boka ett pluss: Bowler skriver direkte, og ut fra hvordan du selv ville handlet i den situasjonen. Jeg likte ikke boka i det hele tatt; bok nummer to var verre enn bok nummer en! Det var rett og slett vanskelig å forstå noe som helst!

Terningkast: 2-

Hvis du vil lese anmeldelsen av bok nummer en, kan du trykke HER!


Bak på boka står denne setningen:

"Jeg er så farlig at jeg er redd meg sjøl". 




4 kommentarer:

  1. Jeg får være litt uenig med anonym jeg da, det var veldig ukult etter min menig :) Synd at bøkene ikke falt i smak, Balder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  2. Det var fint at jeg fikk to bøker ekstra; takk for det! Men bøkene passet bare ikke for meg... ;-)
    Men det kan man jo ikke vite på forhånd!

    Hilsen Balder

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...