torsdag 21. juli 2011

Axel Hellstenius - Gutta Boyz - Høyt spill

Denne boka tok jeg med meg fra Fretex i Tromsø, av alle steder! Den kostet 6,- kr., og tok meg ca 15 minutter å lese... Den er hentet fra en TV-serie, og det er en del bilder fra TV-serien i boka. Sånn sett kan den kanskje kalles en bildebok.


Boka handler om jeg-personen i TV-serien, som heter Arne. Han, Eivind og Petter får lov til å pusse opp hønsehuset i hagen hos Eivind, og lage sin egen base der. Men Bønna er sur på Arne/jeg-personen. Bønna legger en hevnplan, han avtaler med to jenter at de skal spille klespoker, og så lurer de Arne dit. Når Arne bare sitter igjen i trusa, og har tapt og derfor må ta av seg trusa. Han tar den av, og Bønna sparker den av seg i et hjørne. Da kommer Eivind inn, gir trusa til Arne, og går under bordet - og derfra kommer han med seks forskjellige esser. Bønna har spilt falskt! Når han går ut av døra, sier Bønna til Arne: "Nå får du også kjenne hvordan det er når venner spiller falskt!". Sånn slutter historien.

Boka var bra, siden jeg liker poker. Det tok veldig kort tid å lese ut selve historien, da. Men bakerst i boka er det bonussider, som handler om pokerreglene, "en forfatter møter sine karakterer", intervjuer med skuespillerne og "vil du bli skuespiller?". Har ikke lest alt av bonusmaterialet, men pokerreglene har jeg lest, og en del av det andre. Det var greit.


Terningkast: 4+

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...