torsdag 21. juli 2011

Arild Rossebø - David skater



Denne boka tilhører egentlig søskenbarnet mitt, Elias. Han er snart 8 år, og fikk boka i gave da vi kom på besøk. Moren min liker å gi bøker i gave ;-). Fordi jeg kjedet meg sånn før i dag, og den "lå og slang", leste jeg den liksågodt! Brukte ikke så lang tid på den, det er jo en leseløvebok med store bokstaver og korte setninger.

Boka handler om David og Kristian, de spiller begge to på fotballaget. David får nesten aldri spille.  Når de er på vei til kiosken, ser de en mann som skater. De finner ut at de også vil gjøre det samme! David går til moren sin og sier at han gjerne vil ha seg sitt eget skateboard, men det koster for mye. Han lover henne at hvis han skal skate så skal han alltid ha på beskyttelse. Men neste dag får David låne brettet til Kristian, som har fått sitt eget. Men han har ikke beskyttelse; og David skater likevel... Slutten vil jeg ikke røpe...
Den passer for 4-7 åringer.


Terningkast: 3++

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...