søndag 26. juni 2011

Hjelp - jeg trenger boktips!

Sommerferieplanene er lagt, og det er klart at det blir noen kjempelaaaaange bilturer i år! Her snakker vi time på time i bil, altså. I flere dager i strekk.



Heldigvis kan jeg godt lese i bilen når vi kjører! Mamma blir bilsyk bare hun ser på overskriften i avisa, men jeg kan godt lese ut ei bok eller to på en lang tur ;-) Har ikke så mye i bokhylla som ikke er lest, dessverre, så det ser ut til at jeg enten må låne eller kjøpe noen nye bøker! Det er her DU kommer inn i bildet: Har du en bokanbefaling å komme med??

Jeg vil helst ha noe som ikke er for "lett" og tar veldig kort tid å lese ut; det er greit at boka varer ei stund, liksom. Og jeg kan tenke meg bøker som er spennende; gjerne krim eller fantasy.Men jeg leser andre bøker også altså; bare de er gode!

Dessuten har jeg bestemt meg for å ta bibliotekets "leseknappen" i sommer. Hvis jeg skal ta gull, må jeg lese ut 12 bøker før 1. september... Så jeg må visst henge i! Sølv er ikke så verst heller da, med 8 bøker.
Blir spennende å se om jeg klarer det...


Hadde blitt VELDIG glad dersom du tok deg tid til å komme med et tips!!!

2 kommentarer:

  1. Hei Balder! Hvis du er klar for litt tjukke bøker vil jeg anbefale Tunneler-serien til Roderick Gordon. Det har nå kommet 4 bøker, den 5. kommer forhåpentligvis snart på engelsk:)
    Bøkene handler om to kamerater som finner en hel egen verden inni kjernen av jorda, en mørk verden der de er i fare og der de leter etter faren til den ene gutten. Utrolig spennende og veldig spesielle bøker.
    Advarsel - hvis du liker bøkene så godt som jeg nytter det ikke å ta med bare én av dem på tur.
    Hilsen bibliotekar Synne

    SvarSlett
  2. Har du forresten lest serien om Lampeåndens barn (Kerr)? Den er også bra! Spenning med mystisk/magiske innslag, handler om to søsken som finner ut at de er djinn (ånder som kan oppfylle ønsker).
    Lykke til med å finne feriebok!

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...