onsdag 15. juni 2011

Myriam H. Bjerkli – Mickel i mål



Myriam H. Bjerkli – Mickel i mål

Som nevnt, kjøpte mamma noen bøker til meg på boksalget for en liten stund siden. Det var da jeg så mitt snitt til å få med meg den første Anthony Horowitz-boka hjem… De andre bøkene leste jeg nettopp; den første brukte jeg to dager på, den andre boka leste jeg ut på én dag…

Mickel er den laveste gutten på skolen, og liker fotball. Bestevennen hans heter Ozzy, og liker også fotball. Det flytter inn en ny gutt fra Oslo, som er like lav og bedre i mål. Forrige kamp hadde Mickel ved et uhell slått til en spiller, og den spilleren sendte han en lapp der det sto: ”Du er død!” på. Siden Mickel er suspandert fra fotballen, skal den nye gutten stå i mål. Etter kampen blir den nye gutten banket opp av en gjeng. Nå må Mickel, Ozzy og Yvonne (den peneste jenta på skolen som Mickel liker) passe seg for gjengen… Samtidig må de oppklare saken, og hjelpe den nye gutten. 


Det jeg likte med boka er at den handler om fotball. Det jeg ikke likte så godt var at det var litt for mye kyssing.


Terningkast: 4 


Forresten; dessverre "mistet" jeg en kommentar fra Cathrine på den forrige boka! Den forsvant da jeg skulle publisere den, rett og slett! Men jeg er VELDIG glad for kommentarer altså, så håper det bare var en feil på Blogger denne gangen. Hva liker du best å lese om - fotball eller kyssing?





1 kommentar:

  1. Så denne i går på bokhandelen, men visste ikke om jeg skulle kjøpe den. Tror jeg skal gjøre det til storesøster, hun liker nemlig bøker med kyssing.

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...