søndag 3. november 2013

The Rise of Nine - Pittacus Lore

"The Rise of Nine" er tredje bok i Pittacus Lores kjente serie "I am number four", og denne boka kjøpte jeg da jeg var på ferie i USA i sommer. Derfor leste jeg den på engelsk ;-). Men siden jeg ville lese bok nummer 1 og 2 først, har jeg ventet til nå med å lese den. Kan trygt si at jeg er blitt hekta på serien!




Handling: 

Nå som nummer 4 og nummer 9 har gått sammen og nummer 6, 7, 8 og 10 er samlet, gjenstår det bare å finne nummer 5, gå sammen og beseire den onde Setrakus Ra. Denne boka tar for seg de seks gjenværende Loriene, og deres kamp om å komme sammen for å drepe Setrakus Ra.

Historien starter med at John mister vennene sine Sam og Sara til Mogadoriene. John og nummer ni må reise USA på tvers for å komme seg til New Mexico, for å finne resten av Loriene. Imens møtes nummer seks, sju og ti sammen med nummer åtte, som har kraften teleportering. De støter på en underlig vegg med skrifter, som viser hvordan fremtiden vil bli. De ser at nummer åtte vil dø, men at kampen mot Mogadoriene kan gå begge veier... Men når de skal teleportere til New Mexoco, der de tror at John, nummer ni og fienden befinner seg, går noe galt. Det ender med at bare nummer seks kommer seg dit, og de andre havner i Mongolia!

Min mening om boka: 

Jeg synes at boka var veldig bra, som de andre to bøkene jeg har lest av serien. Boka var litt trist når John fant ut at kjæresten hans Sara kanskje har anmeldt ham til FBI, og når bestevennen Sam forsvinner... Den var også veldig spennende, særlig siden det er flere parallelle historier som foregår samtidig. På engelsk var boka ganske lettlest, så hvis du går i sjuende kan du nok lese boka på engelsk du også! Jeg anbefaler den på norsk til de som er fra 10 år og oppover, og på engelsk fra tolv år og oppover.

Terningkast: 5+

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...