mandag 17. desember 2012

Frosten tredje dag - John Marsden

Nå er jeg ferdig med bøkene jeg har lånt på biblioteket. Jeg låner nok Gone 5 og fireren i denne serien snart. Jeg lånte boka på biblioteket i byen. 




Boka handler om en gjeng som består av tenåringer. I løpet av krigen har de vokst seg til å bli unge, smarte mennesker. Det var meningen at Ellie skulle skrive ei bok om hva de hadde opplevd, slik at det ikke skulle gå i glemmeboken. De er nå på rømmen, for å komme seg unna angrepene som hæren hadde kommet med på ulike steder. I løpet av de to første bøkene hadde de mistet Corrie, Kevin og Chris. Men da de overraskende finner Kevin igjen, må de gjøre alt for å hjelpe han å flykte fra fangenskapet. Kevin jobbet utendørs, så de hadde sjansen til å snakke med han. De finner på en smart metode for å få han bort derfra. Men da de faktisk får det til, begynner de å tenke på et skikkelig farlig angrep. De skal angripe Cobblers Bay, det viktigste sjøfartssenteret New Zealand har. Det er da ting begynner å gå skeis... Ellie blir angrepet, skader seg, og kommer bort fra vennene sine. Det er et par viktige ting til som jeg ikke kan si, for da avslører jeg for mye...

Jeg synes boka var realistisk og spennende. Den rev kanskje ikke tak i deg fra første side, men den var naturtro og ekte! Du blir alltid minnet på at slike ting faktisk har hendt! Det er den typen bøker du ikke akkurat glemmer med det første... Marsden skriver som alltid levende, og igjen - ekte. Som om dette kunne skje i nærmeste fremtid, men allikevel om så mange år... 

Terningkast: 6-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...