søndag 16. desember 2012

Michael Grant - Gone: Pesten

Ja, da har jeg vært på biblioteket igjen! Lånte med meg to bøker denne gangen også; bok nummer fire i Gone-serien og bok nummer tre i John Marsden-serien. Dette er så gode serier, at jeg bare MÅ lese neste bok! Heldigvis fins det bibliotek å låne dem på, for bøkene blir ganske dyre hvis du skal kjøpe alle i butikken...

Les om de andre bøkene i serien HER hvis du vil!





"Pesten" fortsetter der bok nummer tre slapp: Det sies at Drake skal ha våknet til live igjen. Er Brittney virkelig Guds høyre hånd? Hva er det som skjer med Sam? Et ny sykdom har spredt seg i Pardido Beach, som er immun mot Lana, healeren. Hva er disse insektene som Sam ikke kan drepe? 

Sam er blitt gal, og Byrådet har overlatt ansvaret til Edilio - Sams tidligere høyre hånd. Kane har dratt til en øde øy, og lever livet "i sus og dus" - det vil si at han har strøm og mat nok for en måned... 

Det nye insektet vokser ut av kroppene til menneskene, og lever av å spise menneskekjøtt... Hvordan de løser problemet med insektene, kan jeg ikke røpe. Alle historiene henger sammen med hverandre, og jeg vil ikke si for mye, i tilfelle du ikke har lest boka! 

Boka er veldig spennende, du kan bare ikke få nok av den! Jeg leste den ut i løpet av to dager. Forfatteren skriver så levende, du kan virkelig leve deg inn i den. Det er en bra parallellhistorie, fordi det du hører om den ene personen, har stor innflytelse på andre personer i historien, både på det som har skjedd før og det som skjer etterpå... Derfor blir boka så spennende og avhengighetsdannende! Du får mange "hint" om det som skal skje videre, og for hver parallellhistorie kommer det nye tvister og spørsmål, og historien tar en uventet vending hele tiden, -  som gjør at en lese videre!

Boka ender som de andre bøkene i serien; lykkelig, men trist! Det er en fin avslutning, men likevel er den så trist. Det er spesielt én ting i boka som du aldri kan gjette deg til, som har en enorm betydning - men det skal jeg ikke fortelle her...

Terningkast: 6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...