tirsdag 31. mai 2011

Anthony Horowitz: De fem utvalgte - Ravneporten

Denne boka kjøpte jeg meg nettopp på bokhandelen. Det var mamma som hadde vært på boksalg (igjen), men én av bøkene hadde jeg ikke noe lyst til å lese... Så da fikk jeg plukke meg en annen bok på butikken, og det ble denne! Det er jeg glad for!



Matt er foreldreløs, og kommer på kant med loven. For å slippe fengselsstraff, må han flytte til et fosterhjem. Men han skjønner snart at han har takket ja til noe mye verre enn fengsel. Fostermoren er merkelig, og alle som prøver å hjelpe Matt, dør... Okkulte ritualer i skogen foregår, noen vil han vondt. Han finner ut at han har krefter og at blodet hans skal brukes til å vekke "de gamle", som er noen onde guder. 

Men vil han stoppe det, eller dø?... Les resten selv!

Dette er en skremmende bok som er basert på virkeligheten, men som har litt fantasy i seg...
Det jeg likte best med boka var at den var skremmende, uforutsette hendelser, og når man forstår at dette faktisk kan skje, er det ekstra spennende. Man får lese noe om hva neste bok handler om  på slutten av denne, og det gjør at man får lyst til å lese videre...

Terningkast: 5+

I dag har jeg brukt mine opptjente sparepenger på bok nummer 2 i serien... ;-) Gleder meg til å begynne å lese den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...