onsdag 22. februar 2012

Lesedag: Rapport

Da sier vi oss ferdige med lesedagen for i dag! Både jeg og mamma har sittet pal og lest i hele dag, og vi har holdt oss unna både tv, data, i-pad og mobil (bortsett fra for å skrive om bøkene og dette, da). Vi har hatt noen lesefrie matpauser underveis, og to høytlesningøkter med "Harry Potter og halvblodsprinsen" har vært god avveksling fra stillelesinga... Særlig for meg, da!


Bøkene jeg har rukket å lese, er: "Mare Apokalypsen" av Ruben Eliassen, "Moby Dick" av Herman Melville og "Flaut" av Taran L. Bjørnstad. Jeg har også begynt på Frederick Marryat sin klassiker "Den flyvende hollender". Mer rakk jeg rett og slett ikke! Ser jo at jeg var litt vel optimistisk da jeg dro frem femten bøker i morges... Hadde håpet å lese ca. fire-fem, men det er jo ikke så verst å beynne på sin fjerde bok på én dag heller, da...!! Bokanmeldelser på de bøkene jeg har lest kommer de neste dagene, så bare følg med!



Mamma leste ferdig ei bok av Linn Ullmann; "Det dyrebare" (som hun forøvrig anbefaler varmt til voksne lesere), ei samling av utdrag fra ungdomsbøker som ble gitt ut av aksjon TXT i 2011; "Hjerterått", og hun fikk startet på ei bok av Aksel Selmer som heter "Bedringens vei" (og som hun synes lover godt...)!

Av målene jeg satte meg for 2012, har jeg nådd hvertfall ett i dag: Nemlig å lese flere barnebokklassikere. Tror nok det blir flere lesedager, vi snakker om å gjøre det et par ganger i året... Det er både koselig og litt slitsomt for tålmodigheten; kjente jeg var litt rastløs ei stund, ja... Men da tok jeg meg en liten lesepause, og så gikk det over.

Anbefales til dere som liker å lese!

Nå skal vi feire at lesedagen er over, med en GOD FILM!!! (hehe...) Filmen vi skal se heter "Zookeeper"; håper den er morsom!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...